Pangretosan Pariwara/Iklan
Pariwara utawi iklan
inggih menika pakaryan kagem maringi informasi utawi pawarta babagan barang utawa jasa ingkang migunakaken media massa sae menika media cethak utawi media elektronik.
Pariwara utawi Iklan gadhah paugeran-paugeran tertamtu, kadosta :
1)
Iklan migunaake media
massa kagem maringaken kabar..
2)
Migunaake sponsor kanggo narik kawigaten.
3)
Nduweni sifat menehi
informasi marang khalayak utawa masyarakat.
4)
Nduweni ancas kanggo golek audiens utawa kang ngerteni seakeh-akehe.
Miterat Jinisipun iklan kaperang kados ing nagndhap menika :
A.
Iklan adhedhasar tujuanipun :
1.
Iklan Informatif
Iklan informatif inggih menika
iklan ingkang gadhah paugeran :
a) Gadhah ancas mbentuk
kesadaran lan pengetahuan bab produk utawa fitur-fitur saka produk
kang wes ana.
kang wes ana.
b) Paring andharan tata caranipun kerja satunggaling produk.
c) Paring infrmasi regi saha wujuding produk
d) Ngoreksi lan nyaring panyaruwe produk
Tuladhane iklan informatif yaiku iklan hp Sony Ericsson Z550i, iklan Dji Sam Soe, iklan Coca Cola.
Tuladhane iklan informatif yaiku iklan hp Sony Ericsson Z550i, iklan Dji Sam Soe, iklan Coca Cola.
2.
Iklan Persuasif
Iklan persuasif nduweni
paugeran,inggih menika :
a) Nduweni tujuan
nyiptakno utawa kesenengan, ngajak, preferensi lan keyakinan, sahinggo
konsumen arep tuku lan migunaake barang lan jasa.
konsumen arep tuku lan migunaake barang lan jasa.
b) Nganjurno khalayak
milih merk tertentu.
c)
Nganjurno kalayak supadosmundhut barang kasebat.
d)
Ngubah persepsi
konsumen.
e)
Mbujuk khalayak tuku
saiki.
Tuladhane iklan persuasif yaiku, iklan Samsung Slim Fit T, iklan Canon Printer PIXMA iP1200.
Tuladhane iklan persuasif yaiku, iklan Samsung Slim Fit T, iklan Canon Printer PIXMA iP1200.
3.
Iklan reminder
Iklan reminder gadhah
paugeran, inggih menika :
a)
Nduweni tujuan utawa ancas ndorong
konsumen tuku maneh barang lan jasa.
b) Ngilingno konsumen tuku
produk iku.
c)
Njaga kesadaran produk.
d) Njalin hubungan apik
karo kosumen.
Tuladha : iklan Vita Zone, iklan Hotel Santika Malang, iklan Simpati Jitu.
Tuladha : iklan Vita Zone, iklan Hotel Santika Malang, iklan Simpati Jitu.
B. Iklan umum
1.
Iklan Tanggung Jawab
Sosial
Iklan tanggung jawab
sosial, inggih menika iklan ingkang gadhah tujuan nyebarno pesan kang nduweni sifat
informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga, sahinggo nduweni
tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : iklan anjuran, lan iklan
penggambaran sosial.
2.
Iklan Bantahan
Iklan bantahan yaiku
iklan kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe rugi dan ndandani
citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar amarga informasi kang ora
bener. Ciri khas iklan iki yaiku ndheleh komunikator gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi
pihak liya. Tujuan iklan bantahan yaiku: ngilimisi iklan kang ora bener lan ora
nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo maksud perusahaan;
mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa perusahaan ana ing posisi
kang bener.
3.
Iklan Pembelaan
Iklan pembelaan yaiku
‘lawan’ saka iklan bantahan. Tujuan saka iklan iki yaiku supaya oleh simpati
saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang bener. Tuldhane yaiku iklan
kang kaiket karo hak paten.
4. Iklan Perbaikan
Iklan perbaikan yaiku
iklan kanggo mbenakno layang-layang bab
hal kang wes kahung keliru lan disebarake nganggo media. Istilah lain iklan iki
yaiku iklan ralat utawa iklan pembetulan. Iklan iki nduweni tujuan kanggo
ngralat informasi sing keliru, sahinggo publik tetep oleh informasi kang bener.
5. Iklan Keluarga
Iklan keluarga yaiku
iklan kang isi layang-layange
pemberitahuan saka pengiklan bab kedadiane peristiwa kekeluargaan marang
keluarga/khalayak lainne. Iklan keluarga biasane luwih akeh rupa iklan kolom
lan display, ora akeh nduweni isi ilustrasi gambar, lan luwih ngandalno layang
tulis. Tuladhane yaiku iklan bab kematian, pernikahan, wisuda, lan liya-liyane.
C. Iklan khusus
1.
Iklan kang nganggo
dasar media kang digunakake :
a) Iklan Cetak yaiku iklan
kang digawe lan dipasang karo migunakake teknik cetak. Tuladhane,
yaiku:iklan cetak surat kabar, iklan cetak baliho, iklan cetak poster, iklan spanduk, lan liya-liyane.
yaiku:iklan cetak surat kabar, iklan cetak baliho, iklan cetak poster, iklan spanduk, lan liya-liyane.
b)
Iklan Elektronik yaiku
iklan kang dipasang ing media kaya radio, lan TV.
2. Iklan kang nganggo dasar tujuan iklan :
a)
Iklan Komersial yaiku
iklan bisnis kang nduweni tujuan kanggo ngentokno keuntungan ekonomi.
Iklan komersial dibagi dadi telung jenis iklan, yaiku iklan kanggo konsumen, kanggo bisnis lan
iklan kanggo profesional.
Iklan komersial dibagi dadi telung jenis iklan, yaiku iklan kanggo konsumen, kanggo bisnis lan
iklan kanggo profesional.
b) Iklan Non Komersial
yaiku iklan kang digunakake kanggo nyampekake informasi, ndidik
khalayak.
khalayak.
3.
Iklan kang nganggo
dasar bidang isi layang :
a)
Iklan Politik.
b)
Iklan Pendidikan.
c)
Iklan Kesehatan.
d)
Iklan kecantikan lan perawatan tubuh.
e)
Iklan Pariwisata.
f)
Iklan hiburan.
g)
Iklan Olah Raga.
h)
Iklan Hukum.
i)
Iklan Lowongan
Pekerjaan / Recruitment.
j)
Iklan Duka Cita.
k)
Iklan Perkawinan.
l)
Iklan panganan lan ombean.
m)
Iklan Otomotif.
n)
Iklan lingkungan Hidup.
o)
Iklan Media.
4. Iklan kang nganggo dasar komunikatore
a)
Iklan Personal.
b)
Iklan Keluarga.
c)
Iklan Instusi.
5. Iklan kang nganggo dasar cakupan
a)
Iklan Lokal yaiku iklan
kang cakupan khalayak sasaran kang dituju ana ing wilayah lokal, kayata
pedesaan utawa perkotaan, utawa kabupaten.
pedesaan utawa perkotaan, utawa kabupaten.
b) Iklan Regional yaiku
iklan kang cakupan khalayak luwih saka siji wilayah lokal.
c) Iklan Nasional yaiku
iklan kang target konsumen ana ing kabeh wilayah negara.
d) Iklan Internasional
yaiku iklan kang mbidik khalayak kang njangkau trans nasional utawa luwih
saka siji negara.
saka siji negara.
6.
Iklan kang nganggo
dasar fungsi
a) Iklan Informasi yaiku
iklan kang nitik beratke isi kanggo
informasi kanggo khalayak.
b) Iklan Persuasi yaiku
iklan kang nitik beratke ing upaya ngaruhi khalayak kanggo nglakokake
penggawean.
penggawean.
c) Iklan mendidik yaiku
iklan kang nitik beratke ing tujuan ndidik khalayak, supaya khalayak ngerti
lan nduwe pengetahuan.
lan nduwe pengetahuan.
d) Iklan Parodi/Hiburan
yaiku iklan kang digawe kanggo keperluan guyonan.
Kapethik saking : http://ela567.blogspot.com/2014/11/pengertian-dan-jenis-jenis-iklan-dalam.html kanthi ewah-ewahan sawetawis
titikane opo cok
ReplyDelete